mandag den 7. januar 2013

2012: Årets boblende oplevelse

Et nyt år er skudt ind, og jeg glæder mig til at skylle 2013 ned med rigelige mængder kvalitetsvin. Men først et tilbage blik på året, der gik, med en stribe highlights og et par hår i suppen - så stay tuned i de kommende dage og tjek tidligere highlights her. Denne gang er turen kommet til årets boblende oplevelse:

Jeg er en stor fan af bobler og ikke overraskende med en særlig veneration for de californiske af slagsen. Men jeg er da ikke for fin til at drikke en enkelt champagne i ny og næ - det skal jo ikke hedde sig. Meget passende faldt årets bedste boblende oplevelse på årets sidste dag. Og det var oven i købet en champagne, nemlig Egly-Ouriet Grand Cru Brut Rosé, der tog stikket hjem denne gang. Sublim mousse og fantastisk næse med noter af nybagte croissanter, vanilje og grønne, friske æbler. Minder i stilen om californiske Domaine Carneros, som er et af mine absolutte favorithuse.

Fås hos Kjær og Sommerfeldt til 750 kroner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar