tirsdag den 8. januar 2013

2012: Årets Berlusconi-oplevelse

Et nyt år er skudt ind, og jeg glæder mig til at skylle 2013 ned med rigelige mængder kvalitetsvin. Men først et tilbage blik på året, der gik, med en stribe highlights og et par hår i suppen - så stay tuned i de kommende dage og tjek tidligere highlights her. Denne gang er turen kommet til årets Berlusconi-oplevelse:
  
Den kendte australske producent Molly Dooker er en gammel kending hos Jespers Vintanker. Han er vild med de australske basser, og da jeg selv godt kan hive en god bassemand i ny og næ, var jeg spændt på det omfattende line up, hvor vi smagte hele portfoliet fra The Violinist til Velvet Glove. Som ventet var der tale om store, veltillavede vine med fuldmoden frugt og varm alkohol svøbt i bløde silkelagner. Lidt som en vis Berlusconi, der måske nok kan virke attraktiv ved første øjekast, men kommer man i nærkontakt, er lysten til mere hurtigt stillet. Måske er det unfair at bedømme så store vine uden mad til - men jeg kommer nok ikke til at slagte min vinsparegris til fordel for Molly Dooker.

Er du klar til at slagte grisen, må du slippe 1.095 kroner for topvinen Velvet Glove, som forhandles af ATOM Wine.


Molly Dooker er helt velfortjent kendt for deres kreative markedsføring og artwork. Her er det de high end-vine Enchanted Path (Shiraz/Cab) og Carnival of Love (100% Shiraz).
Topvinen Velvet Glove - labelen er naturligvis udformet som en ægte fløjlshandske
Two left feet - en blanding på Cab, Merlot og Shiraz
Gigglepot - på 100% Cab

Ingen kommentarer:

Send en kommentar