Markerne inspiceres |
Som vi siger i Jylland: Dæ' wos. [det er os] + lånebarnet Hannah |
Jeg elsker efterårets farver, som lige nu gør vinlandet helt eventyrligt |
Det ligner lidt et rumskib, men det er såmænd bare rammerne for en af Californiens bedste Pinot Noir-producenter. |
Tomme tønder pynter mest |
Bliss! |
Efterårshimmel over efterårsmarker |
D'herrer Lars og Lars i godt selskab med William Selyems Estate Chardonnay |
Lader til at have været en fantastisk tur. Spændende læsning og gode billeder. Er kun lidt misundelig.
SvarSletOg lækre køb du fik gjort dig, glæder mig til at høre din vurdering af dem. Kan se på de danske priser, at det nok ikke er de flasker der skal komme i spil i min jagt på den gode Pinot ;)
Hej Nanna
SvarSletEt lille spørgsmål: Jeg har aldrig selv besøgt producenter i USA, men når jeg kigger på dine fine billeder, så ser det hele så tjekket ud. Er det generelt sådan, eller er der også mange "garage-producenter"?
Bedste hilsner
Simon
PS: Fint logo du har fået :)
@Jesper: Ja, der er så smukt i vinlandet i disse uger, hvor efteråret så småt begynder at 'vise tænder' med blot 15-16 grader om dagen og rigtig koldt om natten. Og ja, desværre er priserne ret høje i Danmark, for WS sælger alle vine til den samme pris, dvs. ingen engrospris til Kenneth og KKWine. Her i Cali ligger de mellem ca. 40-100 dollars, altså fra ca. 250-550 kroner.
SvarSlet@Simon: WS er helt klart det mest tjekkede winery og tasting room i Sonoma County. I Napa Valley finder du til gengæld mange flere 'Napa erections', som James Halliday ynder at kalde blære-byggerierne:) Der er sindssygt mange penge i vinbranchen herovre, og det er svært at overleve som almindelig lille uafhængig producent. De fleste wineries er derfor ejet af store milliardkoncerner som Kobrand og Constellation Wine. Det er derfor, de har råd til at slå så store brød op. Dertil kommer vel også, at turismen udgør en meget større del af vinbranchen her i Californien, end den gør i Europa. Man siger, at Napa Valley er Californiens næststørste turistattraktion, kun overgået af Disneyland. Når det er sagt, så er der også mange garageproducenter især længere sydpå i Central Coast-appelationen. Og en del af dem opnår også kultstatus, men de færreste gider have besøg af turister og entusiaster, så dem ser jeg ikke helt så meget til.
For WS var der tale om et gigantisk skift i image, da de åbenede de nye faciliteter for et års tid siden. Indtil da havde de dyrket et image som en lille diskret kultproducent, der leasede sit udstyr, og holdt til i to skurvogne og en gammel lade. De lokale Sonoma-boere, som netop identificerer sig med en mere rustik og autentisk attitude sammenlignet med deres naboer i Napa, rynker da også på næsen over det store monstrum på bakken :)
Og tak for roserne til mit nye logo - jeg hygger mig med at eksperimentere lidt med det :)
Hej Nanna
SvarSletTak for interessant svar. Jeg må komme derover på et tidspunkt og se og smage mig gennem producenterne :)
Bedste hilsner
Simon